توصیه یک کارشناس به مادران باردار: 3 ماهه دوم و سوم از ورزش های کمر اجتناب کنید رئیس هیات پزشکی - ورزشی استان یزد به مادران باردارتوصیه کرد

 
یزدفردا :در طي سه ماهه‌ي دوم و سوم حاملگي از ورزش‌هايي كه مستلزم صاف نگه داشتن پشت (كمر) است، خودداري كنيد؛ زيرا در اين حالت جريان خون به رحم كاهش مي‌يابد.

حمید رضا فلاح نژاد در گفت و گو با خبرنگار وب - دا یزد، خطاب به مادران باردار افزود: مادران باردار از تمرين كردن با وزنه و وزنه برداري كه روي عضلات كمر فشار مي آورند، خودداري كنيد

فلاح نژاد با بیان اینکه تمرين كردن با وزنه براي بهبود تونيسيته عضلات بالا تنه و شكم لازم است مادران باردار ورزشکار استراحت و كشش عضلاني را در ابتدا و انتهاي برنامه‌ي ورزشي خود بگنجاند.

وی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی مناسب در مادران باردار بیان داشت: مادران باردار سعی کنند از یک رژیم غذايي مناسب كه شامل ميوه، سبزي فراوان و كربوهيدرات‌هاي مركب است، استفاده نمایند.

فلاح نزاد با اشاره به این که تغييرات فيزيكي در طي حاملگي مي‌توانند، توانايي‌هاي فرد را در ورزش تغيير دهند خاطرنشان ساخت: ريه ها و سيستم تنفسي ـ در طي بارداري به طور طبيعي سرعت تنفس زياد مي‌شود، به همين علت بدن تلاش بيشتري مي‌كند، تا اكسيژن كافي را براي جنين در حال رشد و نمو به دست آورد. اين مساله مي‌تواند، ميزان اكسيژن موجود براي ورزش را كاهش داده و موجب كاهش استقامت و از نفس افتادن شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا